Sentetik Hareketlerden İç Aksiyona
Joseph Campbell, çağdaş insana uygun bir mit oluşturmanın büyük önem taşıdığını belirtirken; mitik öğelerin ve kolektif bilinçaltının çağdaş işaretlerle nasıl buluşturabileceğini de sorgulamamıza sebep olur.

2017 yılında, çağdaş insana ait bir dil arayışına girmemle beraber, gündelik olandan daha geniş ve kapsamlı bir alanın bizi beklediğini fark ettim. Gündelik olanı da kapsayabilecek ancak onunla sınırlı olmayan sentetik hareket çalışmaları da Depersona oyununun prova süreçlerinde oluştu. Seyyar Sahne tarafından Laban’ın metodolojisi üzerine geliştirilen Hareket Makamı ve Stüdyo Oyuncularındaki eğitimim sırasında karşılaştığım çalışmalarla birlikte, süreç içinde çalıştığım oyuncularla birlikte keşfettiğim yeni egzersizler de bu araştırmanın ilerlemesine katkıda bulundu. Arkasından ise anatomi odaklı yoga eğitimlerinden geçmem farklı beden dillerine dair bir duyarlılık geliştirmemi sağladı.

Bu atölye kapsamında da önce katılımcıların hareket kabiliyetlerini ve dillerini keşfetmesi ve ardından bu kabiliyetlerin artırılması planlanmaktadır. Buna destek olması açısından diğer eğitmenlerle birlikte beden-mekân ilişkisi araştırılacak, hareket çalışmaları yapılacak; ayrıca temel ses teknikleri, ses ve kaliteli sessizlik aracılığıyla iç aksiyon yaratma, oyun kurma ve bu ilkeleri doğaçlamaya taşıma çalışılacaktır. Pratik çalışmalara destek olması açısından post-dramatik tiyatro, peyzaj dramaturjisi ve oyun ilkeleri üzerine teorik dersler verilecektir.

Atölye sonunda, bu araştırmada derinleşmek isteyen oyuncularla, grupça belirlenecek bir tema üzerinden yeni bir oyun çalışılması da atölyenin amaçları arasındadır.

Çalışmalar, haftanın iki günü gerçekleşecektir.

Eğitmenler:

Hazar Sayar

1990 yılında İzmir’de doğdu. Lise yıllarında tiyatro ile tanışan Hazar Sayar
Dönüşüm Atölyesi Oyuncuları danışmanlığında Definename, Savaş Baba ve
Bir Yaz Gecesi Rüyası oyunlarında oynadı. Ardından önce Boğaziçi’nde
İşletme, ardından Bilgi’de Psikoloji lisansı okuduğu sırada üniversitede
Boğaziçi Oyuncuları’nda İş Ararım İş, İtü Sahnesi’nde İki Efendinin Uşağı
oyunlarında yer aldı. İtü Sahnesi’nde tiyatro yaparken ekibin danışmanı
Celal Mordeniz’le tanıştı ve üç yıl boyunca hem tiyatro kamplarında hem de
sene içi çalışmalarda Grotowski ekolüyle çalıştı.
Gümüşlük Sanat Akademisi ve Tiyatro Medresesi’ndeki kampların yanı sıra,
Ronan Cheneau ve David Bobee ile Oyun
Yazarlığı, Yönetmenlik ve Oyunculuk Semineri ve Prof. George Emilio
Sanchez ile “Augusto Boal’ın Ezilenlerin Tiyatrosu ve Yaratıcı Süreç”
atölyesine katılmış, Özlem Turhal’dan Metod Oyunculuğu Yöntemi ve
Karakter Analizi, Onur Karaoğlu’ndan Performans Sanatı, Işıl Eğrikavuk’tan
Modern Sanat dersleri almıştır.
2016 yılında GalataPerform’un Yönetmenlik Atölyesi’ni tamamladı. 2015
yılında Brooklyn College Film Festivali’nde dört dalda adaylık alan Pride
filminde başrol oynadı. Yönettiği ilk oyun Hanımların Dikkatine, Seray
Şahiner’in aynı isimli kitabından sahneye uyarlanarak 2013 yılında
sahnelendi. 2015 yılında GalataPerform’un yönetmenlik atölyesinde eğitim
alırken Zuhal Güreli ile tanışıp Tiyatro Sergüzeşt’in kurucularından oldu ve
yönettiği ikinci oyun Çika,2016 yılı sonunda sahnelenmeye başladı.
2018 yılında Studio Oyuncuları’ndaki eğitimini tamamlamıştır. Yeni Metin
Yeni Tiyatro Oyun Yazarları ve Yönetmenler Birliği üyesidir.

Nursev Irmak Demirbaş

2010 yılından beri çağdaş dans ile ilgilenmektedir ve İTÜ, MEF, Bilgi ve Okan
Üniversitesitelerinde, Atölye İstanbul’da ve ODTÜ Çağdaş Dans Topluluğu beden mekan
ilişkisi ve doğaçlama üstüne atölyeler düzenlemiştir. 2017 yılında Evren Tasarlama Kılavuzu
isimli yüksek lisans tezini tamamlamış ve bu kılavuzdan yola çıkarak tasarladığı ve yönettiği
Bir Evren Tasarlama Denemesi isimli performansı A Corner in the World’ün Alt001 Rezidans
programı kapsamında Bomontiada Alt’ta sergilenmiştir. 2018 yılında Manyetizma Deneyleri
isimli performansı Walk Around The Corner etkinliği kapsamında sergilenmiştir. Hâlâ Bilgi ve
Okan Üniversitelerinde mimarlık ve iç mimarlık bölümlerinde öğretim görevlisi olarak
çalışmaktır.

Onur Şimdi

1987 yılında İstanbul’da doğdu. Ortaöğrenimini Beşiktaş Atatürk Anadolu Lisesi’nde, lisans öğrenimini ise İstanbul Üniversitesi’nde tamamladı.
2002 yılında TRT İstanbul Radyosu Çoksesli Gençlik Korosu’na girerek Gökçen Koray ve Seval Irmak’la çalışmaya başladı. 2013 yılına kadar buradaki görevine devam etti.
Aralarında Matthieus Passion, Die Schöpfung, Carmina Burana, Kullervo, Prince Igor, Requiem, Yunus Emre Oratoryosu, Stabat Mater gibi klasik müzik tarihinin en önemli eserlerinin de bulunduğu yüzlerce eseri seslendirdi.
Andrew Greenwood, Alexander Rahbari, Alexander Markov, Gürer Aykal, Ender Sakpınar, Sascha Goetzel, Antonio Pirolli gibi birçok ünlü müzisyen ve şefle konserler verdi.
Solo ve çeşitli gruplar ile müzik çalışmalarında bulundu. Çeşitli müzikal ve tiyatro oyunlarında oynadı.
2009 yılından itibaren Vokal Koçluğu ve çeşitli tiyatrolar ile üniversite ekiplerinde Müzik Direktörlüğü yapmaya başladı.
2012-2015 yılları arasında İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası Korosu’nda görev yaptı.
Halen Vokal Koçluğu ve Müzik Direktörlüğü yapmakta, aynı zamanda sahne çalışmalarına devam etmektedir.

Ozan Ömer Akgül

İstanbul’da doğdu.
İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji
ve Felsefe bölümlerinden lisans derecesini aldı. Tiyatro Eleştirmenliği ve
Dramaturji anabilim dalında yüksek lisansını “Peyzaj Olarak Oyun: Heiner
Müller’in Son Dönem Oyunları” adlı çalışmasıyla tamamladı.
Aynı anabilim dalında doktora çalışmasını sürdürüyor ve aynı anabilim
dalında araştırma görevlisi olarak çalışıyor.
GalataPerform’un projesi olan Yeni Metin Yeni Tiyatro Yazarlar ve
Yönetmeler Danışma Kurulu üyesidir. Yeni Metin Yeni Tiyatro atölyelerinde
eğitmenlik ve metin danışmanlığı görevlerini sürdürmektedir.
2016 yılından beri Afife Tiyatro Ödülleri jüri üyesidir.
Tiyatro Eleştirmenler Birliği üyesidir. 2017 yılında Fransız Kültür
Merkezi’nde gerçekleştirilen “Alt Tarafı Dünyanın
Sonu” adlı oyunda dramaturg olarak görev aldı.
Çeşitli dergilerde ve internet portallarında yayımlanmış öyküleri, tanıtım
ve eleştiri yazıları bulunmaktadır.
Mitos-Boyut Yayınları’ndan yayımlanan Ölüm Tarlaları-Melekler Düşerken-
Doğum adlı oyunları mevcuttur.

Atölye Ücreti: Aylık 450 lira

Ders günleri: Her Pazartesi ve Perşembe 19:30-22:00 arası.

Ders yeri: Galataperform (https://galataperform.com/iletisim/)

İndirime ihtiyacı olanların iletisim@tiyatroserguzest.com adresinden bizimle iletişime geçmeleri rica olunur.

Kayıt olmak ve bilgi almak için hazar.sayar@tiyatroserguzest.com adresine e-posta atılması ve en geç 10 Haziran tarihinde atölye ücretinin yarısının ödenmesi gerekmektedir. İkinci ödeme Temmuz ayı ortasında yapılacaktır.

Haziran 18 @ 19:30 — Ağustos 15 @ 22:00
19:30 — 22:00 (1394h 30′)

Hazar Sayar

İçeriği Gör

Did you like this? Share it!